Mindfulness

"Оставете го минатото, не сонувајте за иднината, фокусирајте го вашиот ум на сегашниот момент.“ - Буда

pexels-kelvin-valerio-810775

Што е Mindfulness?

Mindfulness е основна човекова способност да бидеме целосно присутни, свесни за тоа каде сме и што правиме, а притоа да не бидеме премногу реактивни или презаситени од она што се случува околу нас.

Mindfulness е квалитет што секое човечко суштество веќе го поседува, само треба да научите како да пристапите до него.

„Mindfulness, во нејзината најопшта смисла е да се разбудиме од автоматски живот и да бидеме чувствителни на новините во нашите секојдневни искуства… Наместо да функционираме автоматски, Mindfulness ни помага да се разбудиме, со размислување дека ние сме оспособени да правиме избори и на тој начин промените ќе станат возможни.“ (Daniel J. Siegel, Хамптон, 2014).

„Mindfulness не значи само да знаете дека нешто слушате, да гледате нешто или дури да забележите дека имате одредено чувство. Се работи за тоа дека се прави на одреден начин – со рамнотежа и рамномерност и без расудување. Mindfulness е практика да се обрнува внимание на начин што создава простор за увид.“(Sharon Salzberg, 2015).

„Mindfulness ни покажува што се случува во нашите тела, нашите емоции, нашите умови и во светот. Преку Mindfulness избегнуваме да си наштетиме на себе и на другите“. Thich Nhat Hanh

„Mindfulness е свесно, балансирано прифаќање на сегашното искуство. Не е покомплицирано од тоа. Тој се отвора или прима сегашен момент, пријатен или непријатен, исто како што е, без ниту да се држи до него или да го отфрли“ Sylvia Boorstein

„Mindfulness значи да се обрнува внимание на одреден начин: намерно, во сегашниот момент и без предрасуди. Jon Kabat-Zinn

Видови на пракса Mindfulness

Бидејќи е наша вродена способност, таа може да се култивира преку докажани техники. Еве неколку примери:

  1. Медитација со седење, одење, стоење и движење
  2. Кратки паузи што ги вметнуваме во секојдневниот живот;
  3. Спојување на практиката за медитација со други активности, како што се јога или спорт.

Предности на практиката на Mindfulness:

Кога сме внимателни, го намалуваме стресот, ги подобруваме перформансите, добиваме увид и свесност преку набудување на сопствениот ум и го зголемуваме нашето внимание кон благосостојбата на другите.

  • Намален стрес: Подобрена способност за управување со стресот
  • Зголемен фокус: Подобрена можност за внимание, фокус и концентрација
  • Подобра регулација на емоции: Намалена импулсивност, подобрување на однесувањето на детето (веселост, суспензии, протерување)
  • Зголемена емоционална интелигенција: Подобрени вештини за решавање конфликти
  • Зголемена емпатија и почит: Зголемена емпатија и разбирање за другите
  • Зголемена флексибилност: Зголемен капацитет за надминување на предизвиците
  • Подобрена физичка благосостојба: Зголемен ангажман во физичка активност
  • Подобрена креативност и соработка: Подобрен израз на креативните уметности.
  • Да се ​​биде Mindful може да ни помогне да управуваме со емоциите и чувствата во стресни ситуации;
  • Преку практика, можеме да научиме да се исклучиме од негативните „начини на постоење“ и да ги ослободиме нашите умови;
  • Практиката Mindfulness ни овозможува да се повлечеме и да ги прифатиме сопствените ментални процеси без пресуда;
  • Може да ни помогне да се справиме со чувството на вознемиреност, па дури и со депресија;
  • Практиката Mindfulness во секојдневниот живот може да нè доведе до навистина вкусни искуства со нови перспективи;
  • Вежбање Mindfulness во врските може да ни помогне подобро да слушаме, да ги цениме другите повеќе и да се согласуваме на работа;
  • Истражувањата сугерираат дека Mindfulness ни помага во процесите на внимание;
  • Можеби можеме дури и да управуваме со физичката болка користејќи го вниманието;
  • Практиката Mindfulness ни помага да не реагираме веднаш со емоции;
  • Можеме да станеме посвесни за тоа како практикуваме само-сочувство; и
  • Да се ​​биде Mindful може да им помогне на нашите обиди да изградиме еластичност.
pexels-anete-lusina-4793276